به گزارش خبرنگار شانا در عسلویه، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس شامگاه دوشنبه (۲۶ مهر) در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان بوشهر، توسعه پایدار و دانش‌محوری را از مهم ترین رویکردهای وزارت نفت در سال جاری خواند و گفت: اجرای مصوبه ۵۰ درصدی اشتغال در پارس جنوبی از مهم‌ترین دغدغه‌های صنعت نفت است.

وی افزود: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت‌ های پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر، فلات قاره منطقه خارگ و بهرگان، شرکت پالایش گاز فجر جم، گاز استان بوشهر، پایانه‌های نفتی خارگ و بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر، از جمله شرکت‌هایی هستند که بیش از ۵۰ درصد اشتغال را به نیروهای بومی اختصاص داده‌اند.

سوری یادآور شد: هم اکنون بیش از ۴۵ درصد اشتغال منطقه ویژه پارس در اختیار شرکت نفت و گاز پارس، ۳۶ درصد در اختیار شرکت‌های پتروشیمی، ۱۲ درصد در اختیار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و هفت درصد در اختیار سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

وی ادامه داد: شرکت‌های پتروشیمی دماوند، مبین، پارس، شرکت گاز پارس جنوبی، شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی و مجتمع های پتروشیمی مهر، کاویان، برزویه و مروارید نیز، از جمله شرکت‌هایی است که ۳۰ تا ۵۰ درصد اشتغال را به نیروهای بومی اختصاص داده‌اند.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت‌های نفت و گاز پارس، زاگرس، آریاساسول و شرکت مایع‌سازی گاز ایران نیز از جمله شرکت‌هایی هستند که زیر ۳۰ درصد را به نیروهای بومی اختصاص داده‌اند.

سوری گفت: در فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی ۹۳ درصد اشتغال در اختیار نیروهای غیر‌بومی و در فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی نیز ۳۲ درصد غیربومی و ۶۸ درصد بومی به کار گرفته شده است که انتظار می رود در آینده شاهد اشتغال بیشتر نیروهای بومی در منطقه ویژه پارس باشیم.

وی تصریح کرد: در مجموع نیروهای شاغل پارس جنوبی، ۳۱ درصد بومی و ۶۹ درصد غیر‌بومی است که انتظار داریم با تدابیر مدیران ارشد شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پارس و تعامل دستگاه های اجرایی استان بوشهر، میزان اشتغال و جذب نیروهای بومی در پارس جنوبی افزایش یابد.

سوری ادامه داد: ارتقای سطح دانش فنی و حرفه‌ای، اطلاع‌رسانی شفاف و ادامه تحصیل متقاضیان استان در رشته‌های مرتبط با نفت و گاز می‌تواند سبب افزایش اشتغال نیروهای بومی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در باره اجرایی شدن مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به استان بوشهر نیز گفت: برای اجرای مصوبات مورد تعهد وزارت نفت، منابع مالی آن به میزان ۹۸۳ میلیارد تومان تامین شده است.

سوری یادآور شد: بسیاری از پروژه ها در قالب مصوبات هیئت دولت از سوی قرارگاه خاتم الانبیا اجرایی و تا کنون ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی منطقه ویژه به قرارگاه پرداخت شده است.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات