پروژه ساخت چهار مخزن یک میلیون بشکه ای ذخیره سازی نفت خام در خارک که با پیشرفت واقعی ۹۷ درصدی همراه است، به زودی بهره برداری می شود.
به گزارش شانا، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با اشاره به بهره برداری از پروژه ساخت چهار مخزن ذخیره سازی در آینده ای نزدیک گفت: راه اندازی این مخازن، قدرت چانه زنی ایران را در زمینه دیپلماسی انرژی در سطح بین المللی افزایش می دهد و در فرایند صادرات نفت خام کشور تاثیرگذار است.
سیدپیروز موسوی در تشریح موانعی که بر سر راه این پروژه قرار گرفت، عنوان کرد: به دلیل وجود تحریمها، محدودیتهای بانکی، نوسانهای ناگهانی و پیش بینی نشده بهای ارز در سال ۹۱ و رشد ناگهانی قیمتها، با مشکلات متعددی در این پروژه رو به رو شدیم که خوشبختانه بخش زیادی از مشکلات با تلاش کارکنان و حمایت مجموعه مدیران صنعت نفت مرتفع شد.
وی بر شتاب بخشی در انجام آخرین مراحل ساخت و آماده سازی برای بهره برداری این پروژه مهم و راهبردی صنعت نفت تاکید کرد و گفت: به زودی مراسم بهره برداری از این پروژه با حضور مقامهای ارشد صنعت نفت برگزار می شود.
بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران طی روزهای اخیر نیز در سفر به خارک، از آخرین مراحل ساخت مخازن چهار میلیون بشکه ای ذخیره سازی نفت خام در این منطقه بازدید و پیشرفت فیزیکی پروژه را بررسی کرد.
بر پایه این گزارش، با ساخت ٤ مخزن جدید (هر یک با ظرفیت یک میلیون بشکه‌) ظرفیت ذخیره سازی این شرکت در خارک به ٢٨ میلیون بشکه افزایش می یابد. مهمترین هدف از اجرای این پروژه، افزایش توان ذخیره سازی نفت خام و افزایش ظرفیت بالقوه بر اساس استانداردهای جهانی، جلوگیری از مخلوط شدن نفت خام سبک و سنگین و اجتناب از عملیات جداسازی است.
به گفته موسوی، با ساخت مخازن چهار میلیون بشکه ای به توان ذخیره سازی نفت صادراتی به مدت ۱۵ روز بر اساس استاندارد روز دنیا دست خواهیم یافت ولی این میزان با توجه به میزان صادرات نفت تنظیم می شود.

نظر بدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه های دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افتخارات